19 december 2016

Kennis hebben is macht, kennis delen is kracht

maarten

Twee weken geleden konden we al lezen dat Nederlanders onvoldoende zijn voorbereid op de digitale transformatie. Zo niet Maarten Bierman, Pinterest marketeer bij The Pinfluencers. Hij vond dat zijn kennis over e-commerce en conversie onvoldoende was om integraal als professional op C-level te kunnen communiceren en schreef zich daarom in bij e-Academy. “Kennis hebben is macht, kennis delen is kracht”!

Hoe ben je met e-Academy bekend geworden?

Vorig jaar bezocht ik de Webwinkel Vakdagen en heb toen ook de stand van Thuiswinkel.org bezocht. Ik wilde graag weten of en hoe ik mijn expertise als Pinterest marketeer zou kunnen delen. Al pratende kwamen we op het onderwerp e-Academy terecht. Ik heb mijzelf direct geregistreerd en had zo mijn eerste PE-punten binnen!

Wat was voor jou de aanleiding om je te oriënteren op het volgen van opleidingen?

Er is geen andere branche waar de veranderingen zo snel gaan als in de digitale wereld. Om bedrijven van een goed gedegen advies te kunnen voorzien en als volwaardige counterpart te worden gezien, zal je moeten investeren in het opdoen van kennis. De tijd dat je hbo of universitaire opleiding een onbeperkte houdbaarheid én status had, is voorbij. Vakgebieden of onderdelen ervan vloeien steeds meer in elkaar over. Pinterest is naast een sociaal media platform veel meer een e-commerce platform. Mensen gebruiken Pinterest als visuele zoekmachine. Het verschil met het gebruik van Google is echter dat "pinners" op zoek zijn naar inspiratie en ideeën met een koopintentie. Ik vond dat mijn kennis over e-commerce en conversie onvoldoende was om integraal als professional op C-level te kunnen communiceren. De stap naar e-Academy was toen gezet.

Welke leeractiviteiten heb je gevolgd en hoe heeft e-Academy je daarbij geholpen?

Ik heb uit het gedifferentieerde aanbod van e-Academy voor verschillende vormen van training gekozen om mijn kennis op te schroeven. Zo ben ik bijvoorbeeld naar een aantal events geweest zoals eTravel en eDay waar nationale en internationale autoriteiten hun kennis en kunde deelden aan de hand van praktijkcases. Dit was zeer leerzaam. Daarnaast heb ik een drietal 1-daagse vakinhoudelijke nascholingscursussen gevolgd op het gebied van SEO en Google Analytics. Ook heb ik diverse webinars gevolgd, thuis vanuit mijn luie stoel. Ideaal!
Voor mij is het e-Academy (register) een portal waar digitale professionals en kennisaanbieders bij elkaar komen. Je kunt als het ware een persoonlijk opleidingstraject uitstippelen tegen vaak gereduceerde prijzen. Last but not least: alle leeractiviteiten zijn gecertificeerd. Daarmee is het niet alleen een investering in kennis maar heeft het een persoonlijke marktwaarde.

Hoe pas je de opgedane kennis nu toe in de praktijk?

Het is lastig om aan te geven welk stuk kennis of bepaalde leerstof je op een bepaald moment concreet toepast. Wat ik wel merk is dat juist door via meerdere methodes je vakkennis up-to-date te houden, stukjes van een puzzel in elkaar passen bij het voorbereiden van een presentatie of het beantwoorden van een RFI. Het allerleukste van kennis opdoen is om deze kennis weer te delen met toevoeging van je eigen praktijkervaring. Immers: "Kennis hebben is macht, kennis delen is kracht"! 

Wil jij net zoals Maarten goed gedegen advies kunnen geven en je expertise vervolgens delen? Volg dan één van de trainingen in het e-Academy register. Ben jij nog niet ingeschreven? Doe dit dan hier!

Voordelen van inschrijven
⦁ Vind eenvoudig trainingen, workshops, webinars en events over e-business
⦁ Houd je kennis up-to-date
⦁ Blijf aantrekkelijk voor werkgevers
⦁ Maak je kennis zichtbaar op je CV en je LinkedIn profiel
⦁ Gratis
⦁ Word en blijf een echte e-professional