24 september 2015

Wijnand Jongen blogt: Opleiden moet scholen tot het werk van de toekomst

Wijnand Jongen

Vandaag presenteert belangenvereniging Thuiswinkel.org de start van de e-Academy, het sector-overstijgende initiatief dat ervoor moet zorgen dat studenten én werkende professionals met de juiste toekomstgerichte e-business-bagage kunnen innoveren en groeien via een ’leven-lang-leren’ programma. Bedrijven hebben broodnodig behoefte aan digitale experts die de online consumentenmarkt begrijpen.

De nieuwste cijfers over online consumentenbestedingen, die Thuiswinkel.org en onderzoeksbureau GfK vandaag bekendmaken, bevestigen deze noodzaak. Consumenten kochten in het eerste half jaar voor zo’n € 8 miljard aan producten en diensten online. Dat is 18,4% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Prachtige cijfers, die de transitie op weg naar een digitaal verankerende samenleving onderbouwen. Maar het zijn ook groeicijfers die de sector voor forse problemen en uitdagingen stelt.

Lees verder op het blog van Wijnand Jongen