8 mei 2017

Maikel Robben (Superwinkel) over het belang van conversie-optimalisatie

“Na de lancering van het re-design van onze website en ons merk op 15 februari jl., vonden we ook dat het tijd werd om een volgende stap te maken op het gebied van conversie-optimalisatie", aldus Maikel Robben, e-commerce Manager bij Superwinkel. "De belangrijkste reden om aan de Talent Circle Conversion Optimization deel te nemen is om te leren hoe we conversie-optimalisatie een structureel onderdeel van onze dagelijks marketing en ontwikkel werkzaamheden kunnen maken."

"Ik ben verantwoordelijk voor alles betreffende de e-commerce en marketing bij Superwinkel. Er is altijd geïnvesteerd in het aantrekken van nieuwe klanten en door de website verder te verbeteren kunnen we zo ook nog verder groeien. Nu ik aan de eerste 3 Talent Circle sessies heb deelgenomen kan ik zeggen dat het nu al een zeer leerzame cursus is.”

Talent Circle: theorie en praktijk goed in balans

“In deze cursus vind ik dat theorie en praktijk goed in balans zijn zodat wat je leert direct geïmplementeerd kan worden. Je bent echt bezig met feedback op je eigen case te verzamelen, te bespreken en te onderbouwen met theorie. Zo zijn we bijvoorbeeld al direct gestart met het A/B-testen op basis van input vanuit de cursus en zien we zelfs al de eerste resultaten hiervan.” Zo is er bijvoorbeeld een test geweest waarbij de nieuwe variant niet voor een hoger aantal orders zorgde, maar waarmee we wel 150 extra producten per week verkochten in een specifieke week.

Ga jij Superwinkel achterna en direct het verschil maken in jouw organisatie?

Op 13 september start de nieuwe ronde van de Talent Circle Conversion Optimization. Vakgenoten van andere bedrijven zoals Superwinkel, G-Star, Yves Rocher en CCV gingen jou al voor. Word morgen nog beter in je vak, spaar 30 PE-punten en ontvang na afloop een certificaat. Schrijf je alvast in

Op onze website vind je ook informatie over de andere Talent Circles Performance Based Marketing, Digital Organization en Digital & Social Selling for B2B. Let op, het maximale aantal deelnemers is 14. Bij te veel aanmeldingen, zullen de leden van Thuiswinkel.org voorrang krijgen.

 

Superwinkel is gestart in 2009 met het verkopen van top 10 parfums voor dames en heren en is hier succesvol mee doorgegroeid naar een online warenhuis waar naast parfum ook verzorgingsartikelen, make-up, horloges, speelgoed en elektronica worden verkocht. Dit is zo goed gegaan dat zij in maart zelfs de Shopping Award voor beste online warenhuis in 2017 in ontvangst hebben mogen nemen.