30 mei 2017

“Samenwerking in retouren is essentieel”

Jan Minnee van Retourplaza, keynotespreker tijdens Logistiek & E-commerce op 15 juni, gelooft sterk in de samenwerking tussen zijn bedrijf en retailers bij de optimalisatie van het retourproces. Het onlangs verkozen Jong Logistiek Talent levert met zijn bedrijf bijvoorbeeld óók retourdata aan webshops die ze kunnen gebruiken voor de inkoop- en verkoopstroom.

Hoe haal jij het beste uit retouren? Beschouw jij ze als margekiller of marketingtool? Daarover geven experts van o.a. wehkamp, BuyBay, Ordina VisionWorks, Ingram Micro Commerce EMEA, De Nieuwe Zaak en de Hogeschool van Amsterdam hun visie tijdens de vakdag Logistiek & E-commerce op 15 juni aanstaande in Almere.

Wat mag je verder verwachten op het e-logistiekevent van het jaar?

Product returns: een vloek of een zegen? 

Alec Minnema, Ordina VisionWorks

Alec Minnema spreekt op basis van zijn promotieonderzoek over de kansen van retourneren voor webwinkels en de negatieve gevolgen die er zijn aan het terugsturen van aankopen. Gebaseerd op inzichten uit data-analyses, behandelt hij zowel oorzaken als gevolgen van het retourneren van aankopen.

Klantervaring centraal in retourproces bij wehkamp
Sander Bolmer, wehkamp
Wehkamp kent de uitdagingen van retouren als geen ander en heeft vele tientallen jaren ervaring hiermee. Sander Bolmer, director warehousing & distribution, vertelt hoe wehkamp aan deze processen invulling geeft. Centraal uitgangspunt hierbij is de klantervaring.

Beter online verkopen? Presenteer producten alsof ze offline zijn
Tibert Verhagen, Hogeschool van Amsterdam

De afwezigheid van tastbaarheid is een grote uitdaging voor het online ervaren van producten. Recente onderzoeken laten echter zien dat producten online wel degelijk tastbaarheid en zelfs een gevoel van fysieke aanwezigheid kunnen meekrijgen. Tijdens de presentatie worden drie onderzoeken besproken waarbij naar 360-spin en virtual mirror-toepassingen in de webwinkel van Ray-Ban is gekeken.

Naast deze sprekers mogen we nog rekenen inspirerende sprekers van BuyBay, Ingram Micro en de Nieuwe Zaak. Bekijk het hele programma

Korting krijgen en 7 PE-punten verdienen?

Leden van Thuiswinkel.org ontvangen €100,- korting. Daarnaast kun je 7 PE-punten verdienen als je ingeschreven staat in het e-Academy register.