12 oktober 2017

Hoe digitaal volwassen is jouw organisatie eigenlijk?

Elk e-commercebedrijf kan leren veranderen

Is een pure player per definitie digitaler dan een bricks & clicks-bedrijf. Is omnichannel voor elk e-commercebedrijf het antwoord? Zitten de de grootste bottle-necks in het formuleren van de strategie of in de uitvoering ervan? Kijkt het bedrijf voldoende naar de toekomst of leeft het vooral bij de waan van de dag? En hoe ver in de toekomst reikt de blik? Hoe belangrijk is agiliteit in de hele organisatie? Hoe verhouden mensen zich tot systemen? En hoe verander je eigenlijk je team, afdeling, je bedrijf? De ideale digitale organisatie bestaat niet, maar er zijn wel degelijk aspecten van digitalisering die voor elke organisatie te verbeteren zijn.

Door: Paul Blok, Coach Talent Circle Digital Organization

Leren van elkaar

Tijdens de Talent Circle Digital Organization gaan we hier verder op in. Sinds 11 september komen tweewekelijks professionals van e-commercebedrijven bij elkaar om van gedachten te wisselen en van elkaar te leren. Elke bijeenkomst heeft een thema waarin de coach een opmaat geeft, maar waarin de deelnemers de vertaalslag moeten maken naar hun eigen, specifieke situatie. 
Vooral de diversiteit van bedrijven levert veel op. Want natuurlijk kan G-Star leren van Greetz. En vanzelfsprekend kan een jong bedrijf als Fietsenwinkel.nl inspiratie opdoen bij Centraal Beheer. En vice versa!

Sleutel tot digitaal organiseren

Volgende week gaan we op bezoek bij Bol.com. Ongetwijfeld levert dat een frisse blik op onder meer de HR-kant van digitalisering. Want elk e-commercebedrijf kan leren veranderen. Ondanks de verschillen. Of misschien wel dankzij de verschillen. Wie daar voor open staat, heeft de sleutel tot digitaal organiseren.
Continu leren, verbeteren en aanpassen. Elke keer opnieuw.

Wil je extra informatie of meer persoonlijk advies over digitale organisatie? Dan zijn wij per e-mail of telefonisch bereikbaar op 0318 64 85 01.