16 februari 2018

Denise de Carpentier van Driekleur verzekeringen gelukkige winnares gratis eendaagse training

Kennis verbreden met emailmarketing

Denise de Carpentier, pr en communicatiemedewerker bij Driekleur verzekeringen, heeft de door Thuiswinkel e-Academy aangeboden eendaagse training gewonnen. “Wat een verrassing dat ik de winnaar ben van dit opleidingsbudget”, aldus Denise. “Het komt op een heel mooi moment, aangezien we met de afdeling de transitie naar online marketing gaan maken."

 

 

Wat doe je in de dagelijkse praktijk?

Officieel is mijn functie pr & communicatiemedewerker. In de praktijk houd ik mij echter bezig met marketingactiviteiten in de breedste zin van het woord. Van het beheren van onze website tot advertentie inkoop en campagnemanagement. Dit doe ik samen met twee collega's op de afdeling.

Online marketing staat bij ons nog een beetje in de kinderschoenen. We zitten nu middenin het traject van een nieuwe websiteontwikkeling. Als deze site staat willen we actiever in gaan zetten op Search Engine Optimization en betaalde kanalen als Search Engine Advertising.

Waarom vind je het belangrijk om te blijven leren?

Naast dat ik het fijn en noodzakelijk vind om op de hoogte te blijven van de laatste kennis, doe ik ook  inspiratie op van andere mensen. Daarom heb ik laatst ook de Webwinkel Vakdagen bezocht, waar beide facetten aanwezig waren.

Weet je al hoe je jouw opleidingsbudget gaat besteden?

Ja, ik wil heel graag de training E-mailmarketing van Frankwatching gaan volgen. Ons e-mailmarketingbeleid kan gestructureerder aangepakt wordenNu versturen we een paar keer per jaar een nieuwsbrief. Behalve dat ik in deze training handige tips & tricks hoop te krijgen, ben ik ook vooral benieuwd naar hoe we meer structuur hierin kunnen aanbrengen; hoe kunnen we nog beter segmenteren en de email laten converteren. Nu is het nog te veel schieten met hagel. Naast het versturen van een algemene informatie-nieuwsbrief willen we ons ook meer gaan focussen op de andere mogelijkheden van e-mailmarketing, zoals e-mails die gericht zijn op specifieke levensgebeurtenissen van onze klanten en servicegerichte e-mails met betrekking tot specifieke verzekeringen. Ook denken we alvast na over de mogelijkheden van marketing automation.

Waarom heb je je ingeschreven bij e-Academy?

Ik ben werkzaam op een stafdienst binnen een bedrijf dat zich als groter geheel met hele andere dingen bezighoudt. Ik merk dat ik behoefte heb aan het opdoen van specifieke kennis en het uitwisselen van ervaringen.  e-Academy kwam ik tegen in mijn netwerk en sluit precies aan bij mijn behoefte van kennis opdoen en netwerken. Daarnaast vind ik het fijn dat ik met behulp van PE-punten ook e-Academy Professional kan worden en mijn kennis kan uitdragen.

Ook een training volgen?

Wil jij net als Denise jezelf ontwikkelen door een training te volgen? Bekijk in onze agenda welke trainingen er worden aangeboden. Voor vragen kun je terecht bij info@e-academy.nl.