22 juni 2018

Meer leads & conversies met YouTube for Performance

YouTube for Performance is het nieuwe advertentiemiddel waarmee je op een doeltreffende manier je doelgroep aanspoort tot conversie. Waar YouTube eerder in de upper funnel-strategie geplaatst werd voor naamsbekendheid en zichtbaarheid, kun je nu een flinke boost geven aan je conversie! Je kunt dit doen met YouTube TrueView for Action en YouTube Bumpers voor Google Shopping. Wil je ook jouw conversies en leads verhogen? Adwise, Learning Partner van e-Academy, legt je uit hoe het werkt en waarom je er direct mee moet beginnen.

Wat is YouTube for Performance?

YouTube for Performance is een advertentiestrategie met YouTube-video’s die bedoeld zijn om conversies en leads te genereren. Je schotelt op deze manier een boodschap voor aan mensen die in de afgelopen 7 dagen hebben gezocht naar jouw product of dienst. “Je kunt toch al heel lang via Google AdWords mensen bereiken die een bepaalde zoekopdracht intypen?”, hoor ik je denken. Dat klopt, maar met Google AdWords bereik je niet je volledige doelgroep.

Tot nu toe waren er via YouTube geen mogelijkheden om direct in te spelen op de zoekintentie van je audience, maar vanaf nu dus wel. Aangezien YouTube ‘s werelds nummer 2-zoekmachine is (na Google uiteraard), wil je op dat kanaal prominent aanwezig zijn.

Onlangs woonde ik met een selecte groep marketeers het lanceringsevenement van YouTube for Performance bij. In dit artikel deel ik de inzichten van die sessie, in combinatie met mijn visie op alle nieuwe mogelijkheden.

Voorheen werd YouTube met name ingezet voor het stimuleren van awareness(naamsbekendheid) en consideration (overweging). In de awareness-fase bereik je met name mensen op basis van demografische kenmerken. In de consideration-fase richten we ons voornamelijk op interesses en gewoontes van de doelgroep. In de action-fase kun je nu potentiële klanten bereiken die al eerder naar jouw product of dienst hebben gezocht, en dat is nieuw.

What's new en hoe kan jij Youtube for Performance inzetten?

86% van de consumenten gebruikt Youtube om informatie te vinden over producten die ze kopen. Deze kans wil jij natuurlijk niet laten schieten. Maar hoe zet je Youtube for Performance in? Lees hier alle ins en outs. Wil je meer weten over onze Learning Partner Adwise - Your Digital Brain? Maak kennis met Adwise en bekijk de trainingen die zij aanbieden.