13 december 2018

Instagram-marketing voor de feestdagen: zeven tips

Sinterklaas is weer terug naar Spanje en we tellen af tot Kerstmis. Dit is het perfecte moment om na te denken over je feestdagen-activaties op Instagram. Het juist inzetten hiervan kan bijdragen aan het realiseren van de gestelde (omzet)doelen.Onze learning partner Frankwatching geeft je zeven tips om je Instagram-marketing voor Kerst en Oud en Nieuw op niveau te krijgen. Veel mensen krijgen rond deze tijd van het jaar zin om te shoppen. Hier kun je dus goed op inspelen. Ben je er klaar voor?

 

1. Maak een contentkalender

Weet wat je wil posten en wanneer. Zet al je Instagram-posts alvast klaar en denk goed na over de captions. Je kunt tools gebruiken als Later en Planoly om je content in te plannen. Via deze tools zie je direct of de content mooi staat in je Instagram-feed.

2. Creëer je eigen hashtag

Er zijn enorm veel hashtags rondom de feestdagen. Je kunt natuurlijk gebruikmaken van bestaande hashtags en deze inzetten, maar ik vind het veel sterker als je een eigen hashtag bedenkt. Hierdoor kunnen consumenten precies zien wat er allemaal over jouw bedrijf gepost wordt. Gebruik deze hashtag gedurende de feestdagen.
Het gaat allemaal om de kracht van herhaling. Voor mijn bedrijf Influentials gebruik ik bij veel posts #joininfluentials. Dit is vrij algemeen. Daarom gebruiken we voor de feestdagen dit jaar #HappyInfluentialsHolidays18. Deze hashtag is behoorlijk lang, maar valt daardoor wel goed op!

Lees het volledige artikel met alle zeven tips