19 juli 2016

Is jouw communicatie reclamecode-proof?

Nieuwe serie trainingen ‘Nederlandse Reclame Code in de praktijk’

Stichting Reclame Code

Reclame en communicatie zijn voortdurend in beweging en zijn onlosmakelijk verbonden met de ontwikkelingen in de markt en de maatschappij. Ook de reclamecode beweegt mee met de nieuwste ontwikkelingen en wordt voortdurend afgestemd op de actualiteit. Als e-commerceprofessional kun je natuurlijk niet achterblijven en is het van groot belang dat je op de hoogte bent van de actuele regels die gelden voor reclame. Wat zijn deze regels precies, waar moet je rekening mee houden en wanneer zijn de regels voor jou van toepassing? 

Voor wie?

Iedereen die zich bezighoudt met het maken en verspreiden van reclame dient bekend te zijn met de regels uit de Nederlandse Reclame Code, of de betreffende reclame nou gebracht wordt via radio of tv, in drukwerk of online of via social media. Daarom organiseert de Stichting Reclame Code (SRC) een serie korte, interactieve en informatieve trainingen in de serie ‘Nederlandse Reclame Code in de praktijk’. De trainingen zijn bedoeld voor mensen in het reclame- en e-commercevak. Ook e-professionals die zijn aangesloten bij Thuiswinkel e-Academy kunnen nu hun kennis up-to-date brengen met deze trainingen. 

Trainingsdata en thema’s

De volgende trainingen zijn gepland in het najaar van 2016. Ze vinden plaats in Amsterdam van 15.00 tot 17.00 uur. Per bijgewoonde training krijg je 2 PE-punten.

Trainingsdata en thema’s:
3 september 2016:         Adverteren via digitale en sociale media
27 september 2016:       Algemene kennismaking met de Nederlandse Reclame Code
15 november 2016:        Misleiding in reclame
13 december 2016:        Prijsvermelding in reclame, wat mag er wel en wat niet?

Eén van de deelnemers aan de training ‘Prijsvermelding in reclame’: “Duidelijke en goed gestructureerde training met veel praktijkvoorbeelden voor zowel off- als online reclame-uitingen. Als pricing analist van een omni-channel retailer heb ik nieuwe inzichten opgedaan die ik meeneem bij het schrijven van het prijsbeleid.”

Kijk hier voor meer informatie over de inhoud van de trainingen. Vermeld bij aanmelding dat je geregistreerd bent bij Thuiswinkel e-Academy.

Over stichting Reclame Code

Stichting Reclame Code is dé instantie op het gebied van zelfregulering van reclame. De SRC bevordert verantwoord reclame maken met als doel de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van reclame te waarborgen.