3 augustus 2016

“Conversieoptimalisatie is als seks in de puberteit”

Man draagt vrouw "Iedereen heeft het erover, maar niemand weet hoe het moet.” Hoe kun je met conversieoptimalisatie het verschil maken? Jurjen Jongejan van ISM eCompany vertelt het je op 22 september tijdens Shopping Today. In een interview licht Jurjen alvast een klein tipje van de sluier op.

Optimaal conversieproces

“We gaan verder in op wat we vorig jaar hebben verteld”, geeft Jurjen als antwoord op de vraag wat hij gaat vertellen op Shopping Today. Vorig jaar stond Jurjen namelijk ook op dit drukbezochte congres. Namens de expertgroep Revenue Optimization presenteerde hij toen een volwassenheidsmodel voor conversieoptimalisatie en beantwoordde hij de vraag ‘Hoe richt je het conversieoptimalisatieproces in?’. ‘Dit jaar diepen we het proces verder uit met praktische handvatten en tips. We geven op basis van concrete cases uit de praktijk antwoord op vragen als ‘Wat zijn de 10 do’s en don’ts om ideeën voor je website te verzamelen?’, ‘Wat zijn de 10 meest gemaakte fouten met het analyseren van je A/B-testresultaten?’ en ‘Hoe krijg je de organisatie data-gedreven?’.”

Online retailers zijn onzekere pubers?

Jurjen licht alvast een klein tipje van de sluier op over hoe hij dat gaat doen: “Data-gedreven conversieoptimalisatie in Nederland is eigenlijk net als seks in de puberteit: iedere online retailer heeft het erover, maar niemand weet hoe hij het moet doen. Ik ga vertellen hoe je het moet doen.” Met humor en concrete voorbeelden wil Jurjen ervoor zorgen dat (online) retailers met conversieoptimalisatie het verschil kunnen maken. Zo kun je vandaag over conversieoptimalisatie leren en morgen conversie boosten en innoveren.

Benieuwd?

Ben jij manager, online marketeer of conversiespecialist en wil je op basis van data de conversie van je webshop verhogen? Of wil je learnings over je doelgroep verzamelen en deze strategisch inzetten? Kom dan op van 15.00-15.30 uur naar Jurjens presentatie tijdens Shopping Today op 22 september in DeFabrique in Utrecht.

Over Jurjen

Drs. Jurjen Jongejan is manager, spreker, auteur, blogger, maar vooral: conversieoptimalisatie specialist. Jurjen is een veel gevraagd spreker en is auteur van het boek ‘Meer omzet met je webshop, in 4 stappen naar een hogere conversie’. Benieuwd wat Jurjen nog meer doet? Lees meer over Jurjen.

Kom naar Shopping Today en verdien 5 PE-punten

Maak jouw expertise zichtbaar en verdien 5 PE-punten voor het e-Academy Register met een bezoek aan Shopping Today. Sta je nog niet in het e-Academy Register? Bekijk meer informatie over het e-Academy Register en en schrijf je gratis in.

Meld je snel aan!